O KURSIE

CHARAKTERYSTYKA ZAJĘĆ

WSZECHSTRONNEPRZYGOTOWANIE KANDYDATÓW NA WYDZIAŁY ARCHITEKTURY.  Oznacza, że osoby uczestniczące w kursie przygotowawczym w szkole rysunku Archikurs, mają możliwość nauki rysunku, technik malarskich, modelowania ale również matematyki,rzeźby, elementów konstrukcji, historii sztuki i wiele więcej. Poniżej znajduje się krótka charakterystyka wybranych elementów zajęć (a już wkrótce profile wszystkich prowadzących zajęcia w naszej szkole):

 

Rysunek architektonicznyRYSUNEK: Prowadzony jest przez praktykujących architektów – doktorantów – z bogatym doświadczeniem pedagogicznym. Ich twórczość została doceniona w wielu krajowych i międzynarodowych konkursach. Dzięki autorskiemu programowi nauczania rysunku i doświadczeniu w kształceniu młodych adeptów architektury, ich uczniowie odnoszą sukcesy na egzaminach wstępnych w całej Polsce. Zobacz galerię prac, która dotyczy tematyki ogólnej – tematyka specjalistyczna realizowana jest w ramach zajęć.

W 2013, 2014, 2015, 2016 i 2017 roku, najwięcej osób dostało się na Politechnikę Śląską właśnie z Archikursu! 

 

kompozycja symetrycznaMATEMATYKA (OSOBNE ZAJĘCIA W DNI ROBOCZE – BEZPŁATNE): Wiemy jak duże znaczenie przy egzaminach wstępnych ma ten przedmiot. Dlatego matematyka prowadzona jest u nas w formie warsztatów przez świetną nauczycielkę matematyki – Panią Aleksandrę Myśliwiec, która wielokrotnie miała do czynienia ze sprawdzaniem arkuszy maturalnych. Zajęcia z matematyki na poziomie matury rozszerzonej są INTEGRALNĄ częścią kursu – startują w lutym.  Dla osób, które regularnie uczęszczają na rysunek (nie przekroczyły limitu nieobecności) zajęcia z matematyki są całkowicie bezpłatne.

 

kompozycja rytmicznaRZEŹBA (W RAMACH ZAJĘĆ): Wielu dydaktyków uważa, że to jeden z najważniejszych przedmiotów architektonicznych, który najlepiej uczy kształtowania przestrzeni. Dlatego na Politechnice Śląskiej został wprowadzony jako element kształcenia architektonicznego. Zajęcia te, prowadzone są na naszym kursie raz lub dwa razy w roku w ramach kursu dwuletniego i mają na celu rozwijanie kreatywności, umiejętności odwzorowywania i kształtowania przestrzeni. Umożliwia kandydatom zrozumienie celowości nauki rysunku.

 

Historia sztukiHISTORIA SZTUKI (OSOBNE ZAJĘCIA W DNI ROBOCZE – BEZPŁATNE): To pakiet wykładów prowadzonych w ramach zajęć dodatkowych, mających na celu zapoznanie uczniów z  zagadnieniami historii sztuki. Tematy poruszane w ramach tych wykładów służą również kandydatom na inne uczelnie, uzupełniając ich wiedzę z zakresu historii architektury. Jest to o tyle istotne, że co roku pojawiają się na egzaminach wstępnych, tematy związane z konkretnymi budowlami lub detalami malarskimi lub architektonicznymi – dlatego znajomość podstaw Historii Sztuki staje się niezbędna. Najlepszym tego przykładem są tematy egzaminacyjne z ostatnich lat.

 

KONSTRukcjjKONSTRUKCJE (W RAMACH ZAJĘĆ): To wykłady i zajęcia dotyczące zagadnień podstawowych konstrukcji budowlanych. Dla naszych uczniów jest to świetna okazja aby wzbogacić swoją wiedzę o nowe wiadomości, które mogą wykorzystać w rysunku. Wykłady w naszej szkole zajęcia te prowadzi specjalista – konstruktor, absolwent Politechniki Krakowskiej, Marek Skałkowski, współwłaściciel firmy Yuma-inwest.

 

tematy egzaminacyjne PRZEGLĄDY (W RAMACH ZAJĘĆ): Zależy nam na tym, aby każdy z naszych uczniów otrzymywał uwagi i wskazówki z wielu źródeł. Dlatego raz lub dwa razy do roku, organizujemy przeglądy zaawansowania w nauce rysunku. Zapraszamy wtedy zewnętrzną komisję , która ocenia prace tak jak na egzaminie wstępnym. Po pierwszym lub drugim przeglądzie przyznajemy wewnętrzne certyfikaty umożliwiające naukę w grupie średnio lub zaawansowanej. Uczestnictwo w przeglądzie jest doświadczeniem, które bardzo ułatwia dostosowanie swoich prac do poglądów wielu osób, tak jak ma to miejsce na egzaminie.

 

egzamin wstępny na architekturęEGZAMINY PRÓBNE (OSOBNE ZAJĘCIA): Dbamy o to, aby egzamin wstępny nie był zaskoczeniem dla naszych uczniów. Dlatego przez cały rok organizujemy egzaminy próbne  z rysunku, aby każdy mógł sprawdzić swoje umiejętności. Wyniki cotygodniowo oceniane są przez komisję, a każdy uczeń dostaje dodakowe uwagi o każdej z wykonanych przez niego prac. Przerabiamy średnio 120 tematów – jednak nie ilość przerobionych tematów się tutaj liczy lecz sposób ich przygotowania i oceniania.

 

fotografia architekturyFOTOGRAFIA ARCHITEKTURY (W RAMACH ZAJĘĆ):  W ramach nauki w naszej szkole, uczestnik ma możliwość nabycia nowych umiejętności, które powinno wykorzystywać się w nauce rysunku, a poźniej w pracy zawodowej. Każdy architekt tworzy bazę obiektów, które widział i które uwiecznia na fotografii. Pod kątem nauki rysunku, aparat to wspaniałe narzędzie bardzo przyspieszające naukę kompozycji rysunkowej. Dlatego w naszej szkole, Uczniowie mają okazję nauczyć się profesjonalnej obsługi aparatu oraz zapoznać się z teorią fotografii przed każdym wyjazdem edukacyjnym.

 

MARATON RYSUNKOWYMARATON RYSUNKOWY (W FERIE ZIMOWE): Ferie dzielimy na dwie fazy: rysunkową i odpoczynku. Dlatego w pierwszy tydzień ferii rysujemy codziennie, przyspieszając nawyki rysunkowe. Na każdy maraton posiadamy specjalnie opracowane techniki, które umożliwiają wykonywanie zaawansowanych prac w bardzo szybkim tempie. Maraton jest też okazją do nadrobienia ewentualnych zaległości – jednak te praktycznie się nie zdarzają naszym Uczniom.

 

SPEEDSPEED DRAWING (W OSTATNI TYDZIEŃ WAKACJI): Rysujesz? Rysujesz bardzo długo? Zastanawiasz się jak rysować szybciej? Szybkie rysowanie to konieczność! Na egzaminie masz tylko 3 godziny na pracę o formacie 50x70cm – naprawdę ciężko jest ją skończyć przed czasem. Dlatego opracowaliśmy metodę przyspieszania rysowania dla naszych Uczniów. W ostatni tydzień wakacji organizujemy Speed Drawing, czyli zajęcia, dzięki którym przyspieszysz rysowanie, a po paru miesiącach regularnej pracy w ciągu 3 godzin nasi uczniowie kończą prace o formacie 100×70 cm!

 

kurs intensywny na architekturęKURS INTENSYWNY (DWA MIESIĄCE PRZED EGZAMINEM):  Ostatnia faza przygotowania do egzaminu. Dwa miesiące pracy rysunkowej. Specjalnie zoptymalizowane zajęcia!  Intensywność spotkań jest odpowiednio rozłożona – nie respektujemy „zamęczania” rysunkiem, (np. rysowanie codzienne do egzaminu) gdyż ma to złe skutki na samym egzaminie wstępnym. Mamy odpowiednio rozłożone dni i tematy rysunkowe, aby na egzamin wypracować najwyższą formę rysunkową. Pierwszym sprawdzianem optymalizacji był ubiegły (2013) rok, kiedy z naszego kursu dostało się najwięcej osób na Wydział Architektury Politechniki Śląskiej.

 

Plener architektonicznyWYJAZDY EDUKACYJNE NA BUDOWY (DARMOWE): Absolwenci naszego kursu – studenci – mają możliwość uczestnictwa w wyjazdach edukacyjnych na budowy obiektów zaprojektowanych przez prowadzących kurs. Daje to szansę na zapoznanie się z realiami wykonywania zawodu architekta i zweryfikowanie wiedzy zdobytej w ramach zajęć. Dodatkowo organizujemy wyjazdy i wycieczki edukacyjne do miejsc, które związane są z tematami egzaminacyjnymi. Dodatkowo dla naszych uczniów organizujemy, cieszące się dużą popularnością…plenery!

 

Poza tym, staramy się nauczać w sposób zdyscyplinowany i w pełni usystematyzowany – tak, aby zdobyta wiedza i sprawność techniczna zaowocowała na egzaminie szybką i trafną odpowiedzią na zadany temat.