BLOG!!

Z ŻYCIA SZKOŁY :)

FOTORELACJA: ARCHIKURS W WIEDNIU

W związku z nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia, wraz ze studentami – zrzeszonymi w Kole Naukowym na WA Poitechniki Śląskiej – oraz rodzicami wyjechaliśmy na podbój kolejnego miasta w którym odbywają się największe jarmarki bożonarodzeniowe w Europie :)

Zabytkowe Stare Miasto ze słynną Katedrą św. Szczepana i Pałacem Schönbrunn, Parlament, zabudowa wielorodzinna architektów Geiswinkler, słynny hotel Hansa Holleina, kosciół św. Boromeusza, budynek Secesji, pałac Hofburg, budynek Motylarni, Ratusz wiedeński, Looshaus, Weiner Postsparkasse, Muzeum Sztuki Nowoczesnej MUMOK,  wizyta zorganizowana specjalnie dla naszej szkoły w jednej z najlepszych szkół architektury na świecie – IOA Vienna, jarmarki bożonarodzeniowe, czy w końcu widok panoramy miasta nocą z wysokości ponad 60m…to wszystko zwiedziliśmy w jeden dzień!

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji – kliknij w zdjęcia poniżej:)

Wiedeń 1   Wiedeń 2   Wiedeń 3   Wiedeń 4   Wiedeń 5   Wiedeń 6   Wiedeń 7

To wrażenia, które utwierdziły nas w przekonaniu, iż Wiedeń jest niezwykłym miastem nie tylko pod względem architektonicznym, ale również świątecznej atmosfery. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania, niemal o wschodzie słońca, barokowego założenia pałacowego Schönbrunn – z przełomu XVII i XVIII w., aby coraz bardziej przemieszczać się w stronę centrum miasta i bardziej współczesnych obiektów.

Ogromnym doświadczeniem była wizyta w słynnym Wiedeńskim Instytucie Architektury gdzie swoje studia prowadzą takie gwiazdy światowej architektury jak: Zaha Hadid, Greg Lynn i Hani Rashid. Mieliśmy możliwość zwiedzania studia projektowego każdego z trzech Profesorów, wysłuchania krótkich wykładów związanych z ich twórczością i metodami projektowymi oraz zapoznania się z pracami studenckimi, które stały się inspiracją do rozwijania swoich umiejętności na zajęciach rysunkowych. Odwiedziliśmy również m.in. słynny Budynek Secesji z końca XIX w., adaptację Gazometrów, Muzeum Sztuki Współczesnej MUMOK i Galerię Albertina, gdzie oglądaliśmy obrazy takich mistrzów jak Picasso czy Monet!

Całą wycieczkę zwieńczył spacer przez miasto, po którym – na uczestników – czekała niespodzianka. Była to przejażdżka diabelskim młynem z 1897 roku – Reisenrad – z którego można było zobaczyć panoramę Wiednia nocą…Wyjątkowy charakter miasta dopełniły również jarmarki bożonarodzeniowe i starannie przystrojone ulice miasta, przypominające o zbliżających się świętach. 10 grudnia był niewątpliwie dniem intensywnym – przeszliśmy sporą część miasta pieszo, zwiedzając po drodze najważniejsze ikony miasta – jednak wszyscy wykazali się ogromną ochotą do zwiedzania i …spacerowania.

Jak to zazwyczaj bywa: zmęczenie minęło, a wspomnienia pozostały…

Pozostając w nastroju świątecznym, życzymy wszystkim:

MAGICZNYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA ORAZ WIELU WRAŻEŃ W 2013 ROKU!

One Comment

• ArchikursFamily on Gru 25, 2012

Chcieliśmy wszystkim bardzo podziękować za wycieczkę. Cieszymy się, że cały wyjazd przebiegł bezpiecznie i że mamy tyle ciekawych doświadczeń!
    Gratulujemy wytrwałości w wędrówkach po Wiedniu!
    Pozdrawiamy i do Eindhoven:)